ETIKETA: V českém golfu jde i o život, tvrdí Steve Bradley

Po prvním úvodním rozhovoru se Stevem Bradleyem o etiketě českého golfu jsme se rozhodli, že v tématu budeme pokračovat. Bavili jsme se s ním třeba jen o selském rozumu a souvislostech, které někdy stačí odkoukat od těch zkušených. V prvním díle se zaměříme na oblečení, chování a nejvíce palčivý problém, kterým je tempo hry.

Zpět na článek

Nejlépe hodnocený komentář (8×)

  • Komentář ke Steve Bredley - tempo hry

    Jako maršál ve středočeském golfovém resortu mám bohaté zkušenosti s českými golfisty. Oblečení rozhodně nepředstavuje největší problém. A navíc, tendence je zlepšující. Ale připouštím, že možná je to také i tím, že v resortu kde pracuji, jsme jako maršálové opravdu na hřišti vidět a ví se to. Nechci zde ve své krátké reakci hovořit o podvádění. Pokud se nejedná o turnaje, tak plně se podepisuji k tomu, že podvádějící podvádí především sám sebe. Ale opravdu největším nešvarem je tempo hry. To má na rozdíl od porušení dress code nebo podvádění přesah do ostatních flightů na hřišti a otravuje celkovou atmosféru a pohodu ze hry. Navíc oproti uvedeným problémům je pomalost, z mého pohledu maršála, mnohem obtížněji zvládnutelná. Největším problémem je hráčská nezkušenost (stavění vozíků mimo směru další hry, zapisování na greenu, plouživý přesun k další ráně, pomalý výběr správně hole, nezahrání provizorního míče , příliš dlouhé hledání míče a to i ve hře mimo turnaj, dohrávání jamky v číslech nad „double par“ ) a mohl bych uvádět další včetně nesledování hry za sebou a neochotou pouštět rychlejší flight před sebe. Hráčská základna se utěšeně rozšiřuje a tak tento problém bude mít narůstající tendenci. Řešením je vštěpování těchto zásad a principů již počáteční fázi tzn. od trenérů. Na hřišti pak razantní a současně citlivý přistup maršálů. V neposlední řadě pak i zavedení nových trendů jako je zařazení zkušených průvodců do jednotlivých flightů nebo podpora rozvoje profi caddy.

    odpáleno 17.2.2013 v 12:19 | Josef Velíšek

PŘIDAT NOVÝ KOMENTÁŘ JAKO HOST

Zbývá znaků

Diskutovat můžete jako host. Pro plné funkce diskuse a hodnocení příspěvků se přihlašte nebo registrujte na naše stránky.

POSLEDNÍ PŘIDANÉ KOMENTÁŘE

  • Golf je super hra kde jsou penízky :-)

    V českém golfu jde o život? Spíše jde o peníze www odkaz

    odpáleno 8.12.2016 v 21:38 | HOST: Sisel | reagovat
    • Jméno:

  • John

    Thanks for the post.Really looking forward to read more. Will read on deedbkbgcebdefae

    odpáleno 31.5.2014 v 13:55 | HOST: Smithe548 | reagovat
    • Jméno:

  • Poděkování

    Chtěl bych tímto všem, kteří se diskuse zúčastnili, poděkovat. Původně jsme si myslel, že jde jen o akademický článek a dokola omýlání starých pravd a mentorování. Jenže on ten problém opravdu v českém golfu je. Když jsem si pročetl vaše příspěvky, tak se v každém kus své pravdy dá najít. Nejde tedy jen o jediný, lehce řešitelný problém,. Díky za zájem, budeme v tomto tématu pokračovat a vaše názory se pokusíme zprostředkovat do golfového světa. Jsem optimista a věřím, že se nám podaří něco změnit. Každopádně se o to alespoň pokusíme. RD

    odpáleno 19.2.2013 v 12:09 | robin drahoňovský | reagovat
    • Jméno:

  • Pomalá hra

    Tak by mne zajímalo, komu pomalá hra vlastně vyhovuje? Přitom se ozývají hlasy jen proti ní! Tak proč to na hřištích někdy vypadá, jak korzování 80.-ti letých klientů v lázních? Stačila by zrychlit chůze mezi údery, mezi greeny a odpališti! Už mi dávno není 20 a přitom mi ani spoluhráči přibližně tohoto věku nestačí! Neběhám, ale jdu svižně, ale ostatní si jen tak bloumají a možná si říkají: " kam ten blázen letí?" Na odpališti následující jamky bývám s přehledem první, bez ohledu na to jestli jsem na řadě a zda jsem minulou jamku dohrál jako první nebo jako poslední. A kolikrát se mi už stalo, že jsem si jako poslední na greenu musel umístit fangli do jamky sám, protože ostatní si počítali a zapisovali rány! Většina lidí nesleduje hru před sebou ani za sebou a proto ani nikoho před sebe pustit nemůže! Kvalitních maršálů, kteří by hráče vychovali, je málo a to že v začátcích na všechna úskalí upozorní trenér, bych určitě nepřeceňoval. Myslím, že se tak děje minimálně, zvlášť v případě rychlokurzů!
    A ještě k oblečení: je to věc výhradně klubů, koho na hřiště pustí. V životě by mě nenapadlo, někoho upozorňovat, že je nevhodně oblečen! Byl na recepci, byl na odpališti první jamky, která je téměř vždy u klubhausu? Mám už i docela problém někoho upozorňovat na porušování pravidel, protože takový prudič nebývá ve flightu oblíben a v případě vyvolání konfliktu, nestojí hra za nic. Tak proč bych já měl někoho upozorňovat, že má maskáče a spocené tílko?

    odpáleno 18.2.2013 v 17:36 | Vít “uli” Buchberger | reagovat
    • Jméno:

  • Komentovat se musí...

    ... jinak z nás bude jen mlčící většina, která si jen stěžuje doma nad hrnkem čaje. Myslím, že to tady již bylo zmíněno a golfista by se také měl umět ozvat. Pročetl jsem si všechny komentáře a v každém je kus pravdy. Tak to asi bude palčivější a větší problém, který není až tak lehké vyřešit. Absolutně souhlasím s pocitem narostlého ega u golfistů, kteří se motají mezi 36 a 20, hrají 3 roky a mají pocit, že jsou golfisté. Je to asi taková divná křivka od prvotní ustrašenosti, přes světáckost a všeznalost k pokoře a pochopení. Začněme snad tím, že nepustíme na hřiště sobeckost a nahradíme ji ohleduplností. Budeme občas myslet nato, že nejsme na hřišti sami a budeme si hru užívat. Ale abychom si ji mohli opravdu užívat, musíme dát šanci ostatním, aby si si užívali taky. Pokud jim hru budeme otravovat, bude pár zlomených pětek o záda jiného egoisty víc a nic se nevyřeší. Dobrá zpráva je, že se o tom aspoň mluví, a od mluvení k činům už nebývá tak daleko. Sezona brzo začne, tak proč to nezkusit, chovat se líp, pokornějí a věřit, že si golf budou užívat všichni.... Až to jednou pochopí

    odpáleno 17.2.2013 v 20:27 | Karel “Fofr” Formánek | reagovat
    • Jméno:

    • RE: Komentovat se musí...

      A o tom to je ...!

      odpáleno 18.2.2013 v 09:23 | Zbyšek Zahrádka | reagovat
      • Jméno:

    • RE: Komentovat se musí...

      Dovolim si reagovat kratce na tvuj prispevek. Hraju tri roky, mam hcp 26,6 a nerad nco pausalizuju. Kdo nema slusne chovani, pokoru a ohleduplnost vuci ostatnim lidem a vecem v sobe, na prvnim odpalisti ji nenajde. Znam spoustu hracu vsech urovni hcp, kteri jsou 'mistri sveta' a chovaji se podle toho a to vcetne hracu se singl hcp, a taky znam spoustu hracu, kteri jsou prikladem pro vsechny ostatni. Vic mi vadi ocividne porusovani pravidel, kopani do mice, radobycvicne svihy a pocitani typu hraju 7, hlasim 6, pisu 5. Hezkou hru vsem.:-)

      odpáleno 8.3.2013 v 12:13 | Tomáš “Glovemaker” Jalůvka | reagovat
      • Jméno:

  • Nechtěl jsem komentovat ale nedá mi to:-)

    Ke komentářům dole: Přimlouvám se abychom prosím do debat o etiketě nepletli "prachy" zejména stylem: "za prachy si burani mohou dovolit vše apod". - NE! a NE!.. to není o penězích a nikdy nebude: jsou lidé z duše slušní a ohleduplní i s miliardou v kapse, a jsou lidé chudí a buranští s půlmilionem na dluh od Providentu a chovají se jako by právě koupili celé hřiště pro sebe:-) .. Uroveň vystupování není a nikdy nebyla zcela svázána z penězi, tak prosím pokud voláme po tom aby lidé přestali golf v té naší malinkaté zemičce vnímat jako snobský a pro bohaté, přestaňme sami golfisté při debatách o negativech hry hned jako první vytahovat tyto "peněžní klišé". - v prachách to opravdu není. - Blb bude blbcem i když ho navlečete do hader od O. Jacobsona a obráceně.

    S čím souhlasím je to že se to na turnajích podobá situacím na silnicích. A proč se divíme, vždyť jedna z prvních moudrostí kterou jsem se dozvěděl je ta, že golf je mentální hra která na 18 jamkách vám obnaží charakter člověka jako nikde jinde. Tak proč by chování na golfu mělo být jiné než na silnicích. Zvláště když stejně jako na silnicích se i na golfu stekávají na jednom místě různé intelektuální, sociální, a výkonostní skupiny lidí, a míchá se to tam od milionáře po nezaměstnaného "hrajícího na půjčenou firemní kartu", od profesora filosofie až po skladníka. - Tak se koukejme do zrcadla a nezapomeňte kapesník. Třeba se lidé časem zastydí jak směšně vypadají když se vydávají za něco co nejsou.

    odpáleno 17.2.2013 v 14:16 | Jan “Sosák” Křenek | reagovat
    • Jméno:

    • RE: Nechtěl jsem komentovat ale nedá mi to:-)

      Zdravím a plně souhlasím, má narážka, že někteří jedinci si za peníze mohou dovolit cokoliv byla myšlena v tom duchu, že spousta jedinců bez ohledu na jejich finanční zázemjí se řídí pravidlem zaplatil jsem si, tak se o mne nestarejte, to mi vadí, a tak se může chovat jak bohatý tak i nebohatý, na prvním místě by vždy měla být ohleduplnost k ostatním, naštěstí těch záporných zážitků z hřišť až zas tolik nemám, spíše jsou vyjímkou, o to více to pak zamrzí.

      odpáleno 18.2.2013 v 09:23 | Zbyšek Zahrádka | reagovat
      • Jméno:

  • Komentář ke Steve Bredley - tempo hry

    Jako maršál ve středočeském golfovém resortu mám bohaté zkušenosti s českými golfisty. Oblečení rozhodně nepředstavuje největší problém. A navíc, tendence je zlepšující. Ale připouštím, že možná je to také i tím, že v resortu kde pracuji, jsme jako maršálové opravdu na hřišti vidět a ví se to. Nechci zde ve své krátké reakci hovořit o podvádění. Pokud se nejedná o turnaje, tak plně se podepisuji k tomu, že podvádějící podvádí především sám sebe. Ale opravdu největším nešvarem je tempo hry. To má na rozdíl od porušení dress code nebo podvádění přesah do ostatních flightů na hřišti a otravuje celkovou atmosféru a pohodu ze hry. Navíc oproti uvedeným problémům je pomalost, z mého pohledu maršála, mnohem obtížněji zvládnutelná. Největším problémem je hráčská nezkušenost (stavění vozíků mimo směru další hry, zapisování na greenu, plouživý přesun k další ráně, pomalý výběr správně hole, nezahrání provizorního míče , příliš dlouhé hledání míče a to i ve hře mimo turnaj, dohrávání jamky v číslech nad „double par“ ) a mohl bych uvádět další včetně nesledování hry za sebou a neochotou pouštět rychlejší flight před sebe. Hráčská základna se utěšeně rozšiřuje a tak tento problém bude mít narůstající tendenci. Řešením je vštěpování těchto zásad a principů již počáteční fázi tzn. od trenérů. Na hřišti pak razantní a současně citlivý přistup maršálů. V neposlední řadě pak i zavedení nových trendů jako je zařazení zkušených průvodců do jednotlivých flightů nebo podpora rozvoje profi caddy.

    odpáleno 17.2.2013 v 12:19 | Josef Velíšek | reagovat
    • Jméno:

    • RE: Komentář ke Steve Bredley - tempo hry

      :-) oprava Steve BRADLEY :-)

      odpáleno 17.2.2013 v 12:23 | Josef Velíšek | reagovat
      • Jméno:

    • RE: Komentář ke Steve Bredley - tempo hry

      Nejsem marschall, takže nemohu rozporovat zkušenosti, které z pozice maršála máte určitě větší. Ze svého pohledu vím že začátečník pokud opravdu prošel trenérským kurzem je na hřišti ohleduplný, a tempo hry na něm většinou nevázne protože je z velkého hřiště obvykle tak vyjukaný že ochotně pouští před sebe, jen aby nezdržoval nebo něco neudělal špatně. Problém podle mě začíná po roce, kdy golfista, už zdatně posilněný svým golfovým jednoletým egem (vždyť tady hraju normálně PAR, tak nebudu škrtat jamku!!!) už přece ví co ano a co ne, jak se co dělá, všude byl dvakrát a má od všeho klíče. Nejsem přiznivcem paušalizování ale můj odhad pro takového problémového golfistu je obvykle HCP 36-20 (omlouvám se všem s tímto HCP kterých se to netýká:). Při setkání s maršálem vždy ví jaké jsou jeho práva, a co si to dovoluje ho posílat na další jamku, když za ním jde scratch hráč s tak nemá problém řvát dozadu ať si ty drajvy do zad nechá pro sebe, že on přece zaplatil fee a ať na něj netlačí a s klidem demonstruje pomalou chúzí v rafu jak on to má v paži:) - Většina z nás takovou scénu když ne už zažila tak minimálně viděla. - JSEM PRO ABY MAJITELÉ HŘIŠŤ DALI SVÝM MARŠÁLŮM OPRAVDU POVINNOST TOTO ŘEŠIT NE SMÍRNĚ ALE RAZANTNĚ A TAKOVÉ LIDI VYHAZOVAT - VŽDYŤ POŘÁD TVRDÍME ŽE TAKOVÉ NA HŘIŠTÍCH NECHCEME, TAK PROČ POŘÁD NĚJAKÁ SLITOVÁNÍ? Až takový golfista/hulvát bude vyhozen ze všech okolních hřišť, buď se změní, a nebo s golfem přestane. V obou případech problém vyřešen. Jen majitel golfového resortu bude brečet že přišel o své prachy za fee, a to je podle mě ten hlavní problém proč ten problém nemizí. Všichni majitelé to hlasitě kritizují, ale pro prachy udělají klidně pravý opak.

      odpáleno 17.2.2013 v 14:38 | Jan “Sosák” Křenek | reagovat
      • Jméno:

    • RE: Komentář ke Steve Bredley - tempo hry

      Souhlasím s Tím, co Josef píše. Navíc bych ale přidal poznámku směřující k organizátorům turnajů. Ono je to při turnaji také otázka sestavení flightů. Pokud při postupném startu nejdou hráči podle výkonosti nebo při cannon startu nejsou flighty rovnoměrně vyváženy podle Hcp hráčů, nemůžeme se divit, že se to při hře někdy zadrhne. A protože osobně hravám turnaje na různých hřištích, musím konstatovat, že málokde jsou flighty sestavovány správně. A potom ani maršál, i když se bude stavět na hlavu, s tím nic nenadělá. Takže pořadetelé by se první měli nad tímto zamyslet. A chápu, že často chtějí hráčům vyhovět v sestavování flightů, OK ale pokud je takový flight nevyrovnaný, ať je dají na konec, přejí-li si hrát spolu.
      Tempo hry je opravdu pro pohodovou hru velmi důležité. Jednou jsem šel komerční turnaj na Karlštejně a protože před námi šli dva flighty začátečníků, kteří se očividně na hřišti neuměli pohybovat, užili jsme si na hřišti "krásných" 7 a půl hodiny... :-) Ani Vám nebudu říkat, jaké číslo jsem do klubovny přinesl... :-))

      odpáleno 17.2.2013 v 16:27 | Petr Havrda | reagovat
      • Jméno:

  • Jízda na červenou

    Ano golf by měla být hra gentlemanů, mnohdy je však na našich hřištích opak pravdou, nehraji dlouho a pod výrok "pokud jsi oblečen dobře, cítíš se dobře ahraješ dobřeů bych se podepsal. V létě jsem byl na krásném hřišti v Liberci Machníně svědkem, jak dva rádoby borci odpalovali v džínách a spoceném tílku, to je opravdu jako jízda na červenou, neetické, nepřijatelné, je ale věcí správy hřiště, aby tyto prohřešky netolerovali. a jedince, kteří si myslí, že si za peníze mohou dovolit vše, umravnili.

    odpáleno 16.2.2013 v 12:44 | Zbyšek Zahrádka | reagovat
    • Jméno:

    • RE: Jízda na červenou

      ano ano s tím souhlasím,přesně jako ty,já to hraju ještě kratší dobu než ty a už jsem poznal pár "gentlemanu" se kterýma se už nikdy nechci potkat ani na hřišti,natož někde jinde...a opravdu pokud bych byl nucen jít hrát ve flightu s jedním nejmenovaným borcem,odhlasil bych se raději z turnaje .Stejně by mě asi pak vyhodili ,když bych o něj byl nucen zlomit 5ku železo :-)

      odpáleno 16.2.2013 v 14:48 | Jan Horálek | reagovat
      • Jméno:

    • RE: Jízda na červenou

      Správné přirovnání k jízdě na červenou. Taky mám pocit, že do českého golfu pronikají manýry z českých silnic. Mám drahé auto, tak s... na pravidla. Mám prachy, nezajímá mě etiketa. Jenže, někteří majitelé hřišť preferují prachy, a tím zabíjí golf...

      odpáleno 16.2.2013 v 16:39 | HOST: GolfMan | reagovat
      • Jméno:


  • Home
  • GOLFee
  • GOLF42
  • GOLFfantasy
  • Golf & Style
GOLFee.cz
O nás | Průvodce po webu | Podmínky užití | FAQ | Kodex | RSS Zpravodajství | RSS Aktuality | Mapa stránek | Doporučte nás | Registrace
Kontakty a spolupráce
Partneři projektu | Reklama | Možnosti spolupráce | Resorty | Kluby | Credits | Kontakt
Součásti portálu
GOLFee.cz - informace GOLFfortwo - komunita GOLFescorecard - osobní výsledky a statistiky

Originální český golfový informační a komunitní portál

GOLFee.cz spatřilo světlo světa na první jarní den v roce 2011 s cílem přiblížit golf všem. Dokázat, že prohánět míčky po fairwayích a trápit se na greenech nemusí pouze profesionálové, nebo manažeři v kravatách, ale každý, kdo kouzlu bílého míčku propadl. Pro všechny přitom přináší obsah, který nejen že zaujme, ale každému dá navíc šanci se na stránkách seberealizovat a pomáhat tak propagovat golf a pomáhat ostatním. GOLFee.cz prostě ŽIJE GOLFEM, stejně jako vy.

CO SE ŠUSTLO

Důležité a zajímavé informace. Rozšířené zpravodajství z PGA Tour, European Tour, Ladies European Tour a Czech PGA Tour. Vše podstatné o hráčích jako Tiger Woods, Phil Mickelson, Rory McIlroy, Luke Donald, nebo třeba Alex Čejka či Klára Spilková. Sledujeme dění v České golfové federaci (ČGF), českých resortech a partnerských tour.

KLUBOVNA

Přehledně uspořádaný virtuální prostor interaktivního světa GOLFee. Seznam všech zaregistrovaných uživatelů (klubistů), trenérů a caddie. K dispozici je také speciální golfový bazar, soutěže o zajímavé ceny nebo golfové ankety. V klubovně se toho po každé hře také hodně nemluví, takže nechybí ani ty nejlepší hlášky ze světa golfu.

SERVIS

Přehled aktuálních golfových turnajů v České republice, doplněný o seznam domácích golfových tour a hcp dnů. K nahlédnutí je také přehled golfových prodejen, e-shopů a dalších komerčních subjektů zaregistrovaných na našich stránkách. A když nemáte chuť někam vyrazit, můžete prolistovat náš golfový televizní program.

KRONIKA

Golfová historie i současnost na jednom místě. Přehled slavných golfových legend minulosti i hvězd aktuálního dění. Profily všech profesionálních hráčů hrajících na nejprestižnějších golfových tour světa a přehledy jednotlivých golfových turnajů. K nahlédnutí je také golfová etiketa, golfová pravidla a pojmový i slangový golfový slovník.

KDE HRÁT

Česká golfová hřiště a jejich nejpodrobnější seznam na českém internetu. Detailní přehled golfových resortů, hřišť i klubů, doplněný o unikátní interaktivní mapky golfových hřišť. K získání barvitějších představ o jednotlivých hřištích a resortech můžete využít našich recenzí, na zapsání vašich výkonů pak čeká naše propracovaná e-score karta.

Developed by SHERWOOD Media

Copyright © 2009 – 2013 LITEHOUSE Media s.r.o. Copyright © ČTK, AP, ISIFA / GETTY IMAGES a fotobanka getphoto.cz.
Publikování nebo další šíření jakéhokoliv obsahu serveru GOLFee.cz je bez písemného souhlasu provozovatele stránek zakázáno.